آموزش دیجیتال مارکتینگ
نوشته شده توسط : یوسفی

دیجیتال مارکتینگ راهی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و تأثیرگذاری آنهاست. تفاوت این است که شما این کار را به صورت آنلاین از طریق ترکیبی از کانال های بازاریابی دیجیتال انجام می دهید که شامل محتوای ویدیویی، پست های رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات وب و رسانه های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو می شود.  

 

شرکت‌ها به جای استفاده از استراتژی‌های بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و نامه‌های تبلیغاتی ارسالی به محل اقامت مصرف‌کنندگان، از طریق روش‌های فوق به اهداف خود دست می‌یابند. برای درک بهتر از مفاهیم زیر بهتر است یک دوره آموزش دیچیتال مارکتینگ کاربردی ببینید.

 

گوگل بزرگترین و محبوب ترین موتور جستجو در جهان است. گوگل که متعلق به شرکت مادرش آلفابت است، با بیش از 90 درصد سهم بازار در سراسر جهان، بر بازار موتورهای جستجو تسلط دارد. گوگل با تمام ویژگی‌هایش که شامل الگوریتم‌های پیچیده، خزیدن مؤثر، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی می‌شود، نتایج جستجوی عالی را نه تنها در موتور جستجوی خود ارائه می‌کند، بلکه به برخی موتورهای جستجوی دیگر نیز قدرت می‌دهد. موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که برای جستجوی وب سایت ها در اینترنت بر اساس پرس و جوی جستجوی کاربر طراحی شده است. نتایج را در پایگاه داده خود جستجو می‌کند، آنها را مرتب می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های جستجوی منحصربه‌فرد فهرستی مرتب از این نتایج ایجاد می‌کند. این فهرست صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) نامیده می شود. برای اطلاعات بیشتر یه سایت Mangool مراجعه کتید.

تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و اسنپ چت به کاربران این امکان را می دهند که برای تبلیغات بازاریابی رسانه های دیجیتال در سایت خود هزینه پرداخت کنند. تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی بین مخاطبانی که ممکن است از وجود کسب و کار، محصول یا خدمات شما اطلاعی نداشته باشند، عالی است.

 

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو که معمولاً به عنوان SEO شناخته می شود، تکنیکی است که توسط متخصصان بازاریابی رسانه های دیجیتال برای رتبه بندی صفحات و پست های وبلاگ به صورت ارگانیک در SERP ها استفاده می شود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با سئو به مهارت و دانش بیشتری نسبت به تبلیغات جستجوی پولی نیاز دارد و می تواند زمان بر باشد.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مانند سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی رایگان و ارگانیک برای استفاده از پلتفرم هایی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی کسب و کار خود از طریق ابزارهای دیجیتال است. متأسفانه، بازاریابی ارگانیک کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی زمان و تلاش بیشتری نسبت به تبلیغات پولی می گیرد. با این حال، زمانی که با بودجه محدودتری کار می کنید، می تواند بسیار موثر باشد. بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است که می توانید از آن استفاده کنید، حتی اگر برای آن هزینه ای پرداخت نکنید.

 

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) تجربه کاربر آنلاین را بهبود می‌بخشد تا تعداد کاربرانی را که یک عمل مورد نظر به نام تبدیل را انجام می‌دهند، به حداکثر برساند. این کار می تواند به همین سادگی باشد که آنها را وادار به کلیک روی یک پیوند و ثبت نام در خبرنامه شما کنید. کسب‌وکارها اغلب از CRO برای دریافت سرنخ، چت، تماس و فروش از ترافیک وب‌سایت موجود خود استفاده می‌کنند و این تبدیل‌ها را افزایش می‌دهند.

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از اصطلاحات گسترده دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی محتوا هرگونه تلاش بازاریابی دیجیتالی را پوشش می‌دهد که از دارایی‌های محتوا (پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، ویدیوها و غیره) برای ایجاد آگاهی از برند یا افزایش کلیک، سرنخ یا فروش استفاده می‌کند. مهمتر از همه، وقتی این عناصر را به درستی ترکیب می کنید، یک استراتژی بازاریابی آنلاین واضح برای کسب و کار خود ایجاد می کنید.

 

فهمیدن اینکه چه چیزی باید برای بازاریابی دیجیتال خرج کنید به این معنی است که ابتدا باید اهداف خود را روشن کنید. نحوه رویکرد شما به بازاریابی دیجیتال بسته به اینکه هدف نهایی شما افزایش کلیک، تبدیل، سرنخ، فروش، درآمد یا یک ROI خاص باشد، می تواند کمی متفاوت باشد.

 

هدف نهایی هر تلاش بازاریابی باید ROI باشد. اگر بازاریابی دیجیتال درآمد سودآوری برای کسب‌وکار شما ایجاد نمی‌کند، استراتژی‌های بازاریابی آنلاین شما با مصرف‌کنندگان همخوانی ندارد. در آن مرحله، توسعه یک رویکرد جدید عاقلانه خواهد بود.

 

کلیک‌ها و تبدیل‌ها عالی هستند، اما شرکت شما از کلیک‌ها یا تبدیل‌ها درآمدی کسب نمی‌کند. فروش باعث ایجاد درآمد می شود.

ن موضوع، اولین چیزی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد بودجه بازاریابی دیجیتال خود تعیین کنید این است که چقدر درآمد دارید. می توانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد میزان هزینه تبلیغات برای رسیدن به هدف درآمدی خود استفاده کنید.

کطالب این فسمت از سایت Disruptive بر گرفته شده است.

 

چگونه بازاریابی دیجیتال انجام دهیم ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر در دنیای امروزی که به طور فزاینده ای مبتنی بر وب است، فقط یک امر ضروری نیست. انجام این کار آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، حتی اگر کاملاً تازه وارد بازی شده باشید. در اینجا نگاهی به نحوه شروع است. 1. اهداف و مقاصد روشنی را تعیین کنید بدون یک هدف مشخص، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چیزی نیست جز شلیک در تاریکی که ممکن است به هدف برخورد کند یا نکند. بنابراین سفر خود را با فهمیدن اهداف خود آغاز کنید، زیرا آنها کانون تمام تلاش های آینده شما خواهند بود. به خاطر داشته باشید که اهداف محکم هرگز مبهم نیستند. آنها نه تنها قابل دسترس و خاص هستند، بلکه قابل اندازه گیری هستند. در غیر این صورت، هرگز نمی توانید مطمئن باشید که حتی به سمت هدف خود پیشرفت کرده اید، چه رسد به اینکه به آن رسیده اید. 2. پرسونای مشتری خود را بسازید در گذشته، تمام چیزی که یک بازاریاب دیجیتال واقعاً برای ایجاد یک کمپین قوی نیاز داشت، اطلاعات کافی و جمع‌آوری داده‌های مربوط به جمعیت هدف خود بود. (به جزئیاتی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق یا حرفه فکر کنید.) اما این روزها، استراتژی شما واقعاً کامل نیست مگر اینکه مجموعه‌ای از شخصیت‌های خریدار را در گوشه خود داشته باشید. شخصیت های خریدار هویت های نیمه تخیلی هستند که نماینده یک یا چند مشتری مورد نظر شما هستند. آنها کار را برای بازاریابان آسان‌تر می‌کنند تا خود را به جای مشتریان قرار دهند و بهتر است با مصاحبه با اعضای واقعی گروه هدف ایجاد شوند. مراحل سفر خریدار برای درک بهتر انواع مختلف محتوایی که باید در هر مرحله از سفر خریدار استفاده کنید، به هر مرحله از آن و راه حلی که می توانید استفاده کنید می پردازیم. مراحل سفر خریدار اطلاع آگاهی اولین قدم در سفر هر خریدار است، زیرا آنها شروع به شناسایی مشکلی که با آن روبرو هستند و راه حل های ممکن برای آن می کنند. این مرحله اغلب شامل تحقیقات گسترده توسط مشتری می شود، زیرا آنها کاملاً مطمئن نیستند که چه می خواهند. بنابراین، اینجا جایی است که شما وارد عمل می شوید تا به آنها کمک کنید تصمیم بسیار هوشمندانه تری بگیرند. از آنجایی که مشتریان شما در حال تحقیق در مورد مشکل هستند، به محتوایی نیاز دارند که دقیق باشد و به آنها کمک کند تا موقعیت خود را بهتر درک کنند. می‌توانید این اطلاعات را از طریق پست‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، مطالعات تحقیقاتی، کتاب‌های الکترونیکی، و حتی پست‌های وبلاگ و موارد دیگر در اختیار آنها قرار دهید. البته اولویت شما در هر یک از این موارد باید اطلاع رسانی به مشتریان از وضعیت آنها باشد نه اینکه محصول یا خدمات خود را بفروشید. شما باید این تصور را ایجاد کنید که واقعاً به مخاطبان خود اهمیت می دهید و این محتوا کمتر شبیه بازاریابی یک محصول و بیشتر شبیه محتوای اطلاعاتی است. توجه در نظر گرفتن گام بعدی در سفر خریدار است و تا به حال آنها به خریدارانی رسیده اند که راه حل مشکل خود را می دانند. این بدان معناست که آنها اکنون به دنبال فروشندگانی هستند که بتوانند راه حل هایی برای آنها ارائه دهند. در این حالت، خریدار ممکن است از شرکت شما اطلاع داشته باشد اما به دنبال گزینه های دیگر باشد یا اصلا شرکت شما را نشناسد. برای خریدارانی که وارد مرحله بررسی شده اند، باید دیدگاه محتوا و همچنین نوع محتوایی را که برای آنها ارسال می کنید تغییر دهید. در حالی که در مرحله آگاهی به افرادی اشاره می‌کردید که چیز زیادی یا چیزی درباره منبع منبع نمی‌دانستند، در اینجا مخاطبان هدف شما می‌دانند که چه می‌خواهند و اکنون به دنبال فرصت‌های بالقوه هستند. برای توضیح بهترین گزینه ها باید از فیلم ها، مقالات مقایسه، مطالعات موردی و راهنمای متخصص استفاده کنید. تصمیم گیری زمان آن رسیده است. این مشتریان اکنون پس از انجام تحقیقات فراوان در مورد کاربرد آن و موارد دیگر، مایل به خرید یک محصول هستند. اما اکنون آنها فقط به محصولات نگاه نمی کنند. آنها به دنبال شرکت ها و برندهایی هستند که مایل به ارائه آنچه می خواهند باشند. در اینجا می توانید رویکرد تبلیغاتی بیشتری برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا آنها بتوانند محصولات شما را خریداری کنند. شما باید از محتوایی استفاده کنید که کاملاً نشان دهنده برند شما و شخصیت اطراف آن باشد. محتوایی که با این مرحله خاص در سفر خریدار به خوبی کار می کند، توصیفات، مقایسه محصول، نمایش محصول و حتی بررسی محصول است. این نوع محتواها می توانند در متقاعد کردن مخاطبان شما برای به دست آوردن محصول شما به دلیل نقطه فروش منحصر به فرد آن بسیار مؤثر باشند  برای اطلاعات بیشتر به سایت  Rockcontent مراجعه کنید.

 منبع

 





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: